Házikedvencként tartott nyuszikról, nyusziknak való játékokról, finomságokról, tartásukkal kapcsolatos kérdésekről, nekik való
kiegészítőkről minden nyuszikedvelőnek!
Az oldal egy ideje nem frissül, de van bőven néznivaló az eddigi bejegyzések között!

2014. január 7.

Gyógyszerbeadás

A napokban el kellett mennünk Puszmóval és Nyunyival állatorvoshoz, ugyanis folyt az orruk és rengeteget tüsszögtek. A tüneteket az orvos szerint egy szerencsére nem túl erős baktérium okozta. Ha erős baktérium lett volna, pár nap alatt tovaterjedve tüdőgyulladást okozott volna...
A kezelés: antibiotikum kúra.
Helyben kaptak mind a ketten egy-egy szurit, amelyet mukkanás nélkül kibírtak, majd otthonra kaptunk antibiotikum-tablettát.

Nos... hogyan adjunk be a nyuszinak gyógyszert...
1. a tablettát porrá törve rászórhatjuk a tápjára
 - (az én nyuszkóim zabot kapnak, valahogy nekem ez a variáció nem volt kézenfekvő)
2. szintén a porrá tört tablettát rákenhetjük egy répakarikára 
 - (a legelső beadásnál kitaláltam, hogy először ráhelyezem a gyógyszert a répára, és egy kanál segítségével azon fogom szétporítani... természetesen ez nem sikerült, helyette úgy ahogy volt beleágyazódott a répába :) . Amikor a nyuszkóknak próbáltam adni, megszeppenve a helyzettől eszük ágában sem volt megenni a répát, pedig imádják! Talán ez másnak sikerül.)
3. a porrá tört gyógyszert keverjük hozzá masszásított táphoz, vagy például fibrex pasztához, és fecskendő segítségével nyomjuk a nyuszi szájába
4. a kis gyógyszert, úgy ahogy van, tegyük a nyuszi szájába
 - (nekem ez a módszer jött be, ezt alkalmaztam, hiszen bizonyosságot szerezhettem arról, hogy a nyuszi biztosan megette. Ezt úgy tudjuk kivitelezni, hogy felülről az egyik kezünkkel a fejét kicsit lefogva felhúzzuk a nyuszi ínyét, pont úgy, mint amikor a fogait ellenőrizzük le, majd a metsző fogai mögötti kis fogatlan ínyrészen kell bedugni a gyógyszert. Nyunyi tündérien reagált: "jajj mi ez a számban, megrágom, lenyelem", nála semmi gond nem volt ezzel. Bezzeg Puszmó! Már a lefogásnál ellenkezett, kitolatott a kezem alól, ezt a popója megtámasztásával küszöböltem ki. Mikor végre be tudtam tenni a gyógyszert a szájába, kiköpte! Ezt eljátszotta többször is, de végül, kicsit hátrébb helyezve és nyertem. A többi nap sem volt másként, 5-6 kiköpés után sikerül csak, de sikerül.)

Költségek:
- a vizsgálat ára nyuszinként 800 forintba került
- a kis tabletták ára 150 forint/darab, melyből felet kell beadni egy nap nyuszinként, körülbelül 1 héten keresztül

Megjegyzés:
Ha állatorvosnál járunk, érdemes felírni a gyógyszer, inekció nevét, hogy később tudjuk, vagy ha ezt el is felejtjük, akkor legalább a szuri milyenségét figyeljük meg, krémes, sárgás, vagy átlátszatlan folyós, mert ha valamilyen oknál fogva rendelőt váltunk, tájékozódásképpen kérdezheti tőlünk az új orvos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése